Går noget i stykker i boligen, fx en vandhane drypper, toilettet løber, eller radiatoren skal luftes ud skal du/I først tjekke lejekontrakten for om det er noget du/I selv skal betale for. Såfremt der er tvivlsspørgsmål eller andet, kan vi kontaktes på telefon eller mail, så kan vi eller administrator kigge på sagen og på hvem der skal bære udgiften.

Inden du/I henvender dig/Jer:

Alt efter skaden i boligen, kan du/I tjekke en række ting, inden vi kontaktes, fx:

  • Har du ingen varme og/eller vand?
    Tjek, om dit forsyningsselskab har fejlmeldt problemet, se evt. på deres hjemmeside.
  • Er strømmen gået?
    Tjek, om det kan skyldes, at hovedafbryderen er afbrudt eller om en sikring er sprunget.
  • Er afløbet stoppet?
    Prøv med et par liter kogende vand i afløbet efterfuldt af 1 dl opvaskemiddel, og lad det stå natten over og hæld igen et par liter kogende vand i afløbet. Hvis det ikke virker prøv da at hælde afløbsrens i afløbet, og lad det stå et par timer.

Betaling for reparation

Her henvises der til, hvad der står i lejekontrakten.

Ved deciderede skader og mislighold skal du/I selv betale.
Det er derfor vigtigt, du/I har tegnet en indboforsikring. Udlejers forsikring dækker kun skader på ejendommen og ikke skader i dit/Jeres hjem.